pátek 1. dubna 2011

Čekankový salát


Puky salátové čekanky jsou lahodnou zeleninou, i když mírně nahořklou. Má vysoký obsah inulinu, což ji činí vynikající například i pro stravu diabetiků. Nejbohatší na hořké látky (intybin) je kořen. Pokud ho odřízneme, odstraníme i většinu typické chuti této zeleniny.

Ingredience pro recept Čekankový salát:

3-4 puky čekanky, lžička cukru (popř. umělého sladidla), špetka soli, špetka pepře, trochu citronové šťávy, kelímek zakysané smetany.

Čekankový salát krok za krokem:

1. Čekanku očistíme a nakrájíme napříč na proužky. 

2. Osolíme, okořeníme osladíme a okyselíme.

3. Zalijeme zakysanou smetanou, dobře promícháme a čekankový salát dáme na chvíli uležet do ledničky.

Dobrou chuť!

1 komentář:

Tynka_125 řekl(a)...

Já jsem z čekanky ještě nikdy nic nezkoušela uvařit :-) . Mám akorát zkušenost s výborným čekankovým sirupem , který jsem si objednala kvůli tomu, že jsem měla problémy se střevy a co jsem si tak zjistila, tak čekanka obsahuje hodně vlákniny, kterou moje střeva právě potřebovala :-) .